Re: Solární topení

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Prosinec 14 09:21:56 CET 2021

Dovolim si nesuhlasit. solarne panely na jednom dome v dedine/meste nic
"zaujimave" v sieti nespravia, ak je tych "dodavatelov energie zadarmo"
viac, spravi to paseku.
Vsetci su totiz synchronizovani slnkom/mrakom
1 kW z jedneho domu nie je vela. 1 kW z 1000 domov je 1MW.  A to je uz na
regulaciu distribucie i vyrobcov - zdanlivo sa nic nedeje, LEN sa meni
frekvencia.
Prechod svieti/nesviet na urovni 1000 domov je kludne do minuty - to
nestihne zareagovat ziadna elektraren.
Nabeh precerpavacej 10 MW elektrarne je cca do 2 minut, vynutie do
kludoveho stavu ( zastavenie) kludne 40+ minut - turbina s generatorom sa
pre zotrvacnost tocia dlho.
Precerpavacky partia medzi najrychlejsie regulovatelne zdroje.
Tepelne elektrarne ( uholne, plynove ) maju doby zvytsenia a znizenia
vyroby dlhsie z hladiska casu ("prikurenie" trva desiatky minut az hodiny +
extera elektricka energia navyse )
Jadrove elektrarne su v radoch mesiacov

Riesenie typu: Pre mna je vyriesenie regulacie drahe, tak nech to namiesto
mna vyriesi niekto iny ( siet ) moze fungovat pri velmi malych poctoch a
vykonoch rozhojdavacov.
Pri masivnejsom rozsireni sa distributori a zmluvne zodpovedni  vyrobcovia
vzburia, lebo su viazani udrzat sustavu funkcnu a prestane ich bavit na
SVOJE NAKLADY vyrovnavat vykyvy ktore sposobuje niekto iny.

Obrazne:
Ak pojdete po lanovej lavke a niekto ju bude neustale rozhojdavat tak, ze
vy, vasa zena a deti nebudete moct bezpecne preist na druhu stranu,
tak sa mozno chvilu zasmejete, ale nakonic pridete k "rozhojdavacovi" a
"date mu po hube", aby to viac nerobil, idelane uz nikdy viacej.
A vasa reakcia bude este prudsia, ak sa nieco stane ( napr. dieta spadne do
potoka, lana lavky, za ktoru ste zodpovedny sa poskodia a vy ich budete
musiet na svoje naklady vymenit... )

po 13. 12. 2021 o 23:55 AZE <aze na seznam.cz> napísal(a):