čerpadlo aqua nova NM-10000

Pátek Srpen 20 09:41:36 CEST 2021

Dobrý den,

koupil jsem si ponorné jezírkové čerpadlo aqua nova NM-10000. Marně
hledám nějaký datasheet, což je u čínských věcí obvyklé :-( Bohužel
nenapadlo mě s tím dělat pokusy ještě před nainstalováním do studny.
Čerpadlo má regulaci výkonu tak, že na sání má klapku na přiškrcování
průtoku. Když jsem sundal krytku, co slouží jako sací koš a zatočil jsem
vrtulkou, magneticky se přitahuje do dvou stabilních poloh. Takže
synchronní motor. Ohmmetr mi to potvrdil, mezi koncema není vinutí
motoru. Chápu, že ponorné čerpadlo nemůže mít ovládací prvky a proto tu
regulaci vyřešili takhle. Ale napadlo mě - potřebuje takové čerpadlo
střídavé napájení? Nehrál si s tím někdo - nestačilo by mu DC napájení
ze solárů?

Čerpadlo mám v primárním okruhu TČ voda-voda. Mám tady sice topenářskou
oběhovku, ale 2,5 m nad hladinou a od doby, kdy mi prohloubili studnu
(před tím jsem bral vodu z písku a výměník TČ se zanášel jílem) a beru
vodu z opuky, při podtlaku se v oběhovce honí bublinky a čerpadlo
netáhne. To ponorné přidá tlačnou výšku 4,5 m a problém je tím vyřešen.
Tak uvažuju, že pro letní provoz, pro klimatizaci baráku (přes výměník
se voda v topném okruhu chladí vodou ze studně) bych nechal běžet jen to
čerpadlo ve studni a klidně i jen přes den. Kdyby šlo připojit přímo na
solární panely, bylo by to ideální.

Anděl