Polarita u JST konektoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 17 23:39:13 CEST 2021

Nemám pocit, že by byl nějaký důvod, aby zrovna tohle bylo standardizováno.
Naposledy jsem měl JST konektor v ruce nedávno, když jsem kamarádovi
opravoval regulátor RC motoru. A tam to bylo zrovna tak, že na krajním
pinu byl černý drát, jako druhý pak byl červený.
Když se podíváte na úplně jiné konektory, třeba napájení PC periferií.
Tak u velkého floppy napájecího konektoru je na pinu 1 napájení +12V (a
tedy žlutý drát), na malém je tam naopak +5V, tedy červený drát. Na SATA
napájecím konektoru je červený napájecí drát někde uprostřed.

PL