[OT] levny vodomer s impulsnim vystupem

AZe aze na seznam.cz
Úterý Srpen 3 21:59:49 CEST 2021

Ten servopohon točí kohoutem na obě strany, nebo dokola? Podle obrázku je to asi na dvě strany, ale mám tady nějaké KK s pohonem a ty běží stále jedním směrem, což se mi zdá pro ten kohout lepší. Je tam tuším nějaké malé relé, které přepíná koncové spínače. Určitou nevýhodou je to, že je v jedné poloze stále sepnuté.
aze

From: Vladimír
Sent: Tuesday, August 03, 2021 8:58 PM
To: HW-news
Subject: Re[2]: [OT] levny vodomer s impulsnim vystupem

Poté co se mi v šachtě (po odstávce vody byly v řádu obrovské rázy) roztrhl kuláč za vodoměrem, tak jsem to také řešil.
Použil jsem https://www.hydrostop.cz/eshop/kulovy-ventil-na-pitnou-vodu-giacomini-r250d-1-2-se-servopohonem-zv-lufberg-230v/pro517.html hlavně z důvodu, že je tam KK Giacomini s PN35. Ovládání je přes Sonoff mini a v šachtě je malý havarijní plováček. Zapojené je to tak, že zavírání je buď automaticky aktivované plováčkem, nebo ručně přes Sonoff. Otevřít to jde jen ručně tlačítkem.
Připravené mám i snímání průtoku (vodoměr je Sensus s reflexním kolečkem s litrovými impulsy), pro případ detekce i malého trvalého ůniku, ale zatím jsem nerealizoval.
VN