[OT] Dukovany

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Čtvrtek Duben 29 00:10:21 CEST 2021

Jinak asi největší návratnost má si myslím, ohřev vody v bojleru nějakým
primitivním střídačem,
případně při vyřešení DC problému rovnou DC napětím.  Cena jsou panely a
zařízení. A bojler
sežere dost energie.......

Jinak to sice má taky děsivou návratnost ale panel, měnič a klima... ten
pocit, že mě klima stála
o třeba několik tisíc, či desetitisíc  více, ale zato nežere žádnou
energie je taky dobrý ... A klima
jede většinou když smaží slunce.....

Dělal jsem grafy kamarádovi co ma 10kWp panely a měnič jen 5kW baterie asi
14kW (olovo) a návratnost je děsivá, ale on chtěl řešit výpadky (mívají
i jeden den).
  A něco "ušetřit" a pohrát si.....

Zdeněk Aster