[OT] Dukovany

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Středa Duben 28 11:37:41 CEST 2021

Oni “ekologové“  vždy rádi s přehledem hází od boku “jednoduchá“ řešení a s klidem přehlížejí ďáblíky schované detailech. Ty už je nezajímají.

Usmívám se nad lidmi co na jedné straně vykládají jak v budoucnosti elektřina nebude tolik potřeba (a proto další elektrárny nepotřebujeme) a na druhé straně prosazují elektromobily. Někde jsem četl že pokud by se u nás 10% dopravy převedlo na elektřinu spotřebuje to veškerou instalovanou kapacitu elektráren v této zemi. Prosím nebijte mě pokud to není správný údaj, nijak jsem si ho neověřoval a zdá se mi přemrštěný. Ale je nepochybné že pokud by se elektromobilita začala skutečně výrazně prosazovat byla by to obrovská díra do kapacity elektráren.

Někde jsem teď slyšel nebo četl že za velmi krátkou dobu už v Německu nebude možné přihlásit nové auto se spalovacím motorem. Zdálo se mi to jako novinářská kachna nebo testování reakce lidí, ale vypadá to že tam volby vyhrají zelení. Jsem zvědav kde tu elektřinu vezmou…

                Martin.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Wednesday, April 28, 2021 11:09 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Dukovany

No dovolim si par postrehu:

- a to jako to nabijeni mobilu je takova racha pro elektrickou sit, ze vetsi ci mensi spotreba mobilu (nebo notebooku) neco smysluplne ovlivni? Ja si dovolim pochybovat

- U telefonu si dokazu predstavit 'nabijim kdyz sviti slunicko'. Ale pracovni notebook jsem schopen vystavit za hodinu kdyz zrovna delam neco narocneho na vykon. Musim nabijet kdyz potrebuju, ne kdyz zrovna sviti

- 2 rozvody? A (krome ceny) to jako budu sledovat ktera ledka zrovna sviti a podle toho prepinat mezi zasuvkami? To jako vazne? Magneticke konektory jsou hezke, ale na 230V bych se po* strachy a na USB strane - to jako budou nabijecky v obou zasuvkach a to povazujete za setreni?

- napad s blokovani spotrebicu podle toho 'jaka je energie' je taky dost problematicky. To jako pracka vypne v polovine prani, proze neco zmenilo?

Mozna hodne z toho je 'nejak' resitelne - ale obavam se, ze to bude vic skody (slozitosti, nakladu, dodatecnych serepetickek, na jejichz vyrorubu spotrebujeme vic energie, nez nakonec 'usetrime', kurvitek a proboemu), ze....

No moc se mi to nezda,

Marek