[OT] Dukovany

Úterý Duben 27 21:51:28 CEST 2021

A nebo nadělat vrty a nasadit tepelná čerpadla. Ale těch vrtů by muselo
být... Ptal jsem se vrtaře, jak moc je topení z vrtů rozšířené. Prý že k
rodinným domům toho dělají minimum. Dávají si to jen ti, kdo vidí, že na
pořízení je to sice dražší než namontovat vzduchové TČ, ale dokážou si
spočítat, že dlouhodobě se jim to vyplatí. Ale že hodně vrtů se dělá pro
firmy na vytápění kanceláří, výrobních hal, pro hotely a wellness centra.
Pokud počítáme, že elektřina se vyrábí převážně z uhlí s účinností cca
30%, potom TČ s topným faktorem pod 5 není zas až tak velký přínos. Ale
bohužel nic lepšího zatím nemáme. Nejhorší je topit přímo tou elektřinou
z uhlí.

Anděl