mech: ohybani plechu sw. fusion360 a obecne postup

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Středa Duben 21 09:43:11 CEST 2021

Dobrý den,

nejsem úplně plechař a pracuji nikoli ve Fusion, ale v OnShape.
Ale nedávno jsem zrovna nějaké plechové díly dělal a nakonec jsem slavil
i úspěch.
Předpokládám také, že to jednotlivé CADy budou mít podobně.
Když jsem dělal ohyb, tak jsem prostě označil hranu (nikoli plochu). Tím
je dáno, na kterou stranu se bude ohýbat. Pak se zadá úhel ohybu a délka
za ohybem. A tady se právě musí ještě určit, zda se myslí délka od
vnitřní nebo vnější plochy. V OnShape je na to takový přepínač s dvěma
šipkami.
Žádné jiné parametry jsem také neměnil.
Rozměry rozvinu jsou pak samozřejmě chlupaté. To dělá to PIčko :-).
Z toho důvodu je vhodné případné otvory kótovat nikoli od ohybů, ale od
okrajů.

H.