Notebook pro CAD (CHMURA KRAJOWA)

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Duben 20 16:06:50 CEST 2021

Nejde to rozporovat, protoze ve stolaku mate zdroj o jeden rad silnejsi, nez v notebooku. Tomu i odpovida vase energeticka stopa a mozna nastal cas si rici, ze prestanu pouzivat tuhle etaviru na praci :))) Opravdu jde pracovat ve 3D s prikonem nizkych desitek wattu.

A proc VSICHNI mladi lide pracuji na notebooku?

- protoze to dneska jde
- na beznou praci (a tady musim rict, ze ne v 3D editoru) vam baterka vydrzi den, dva -> to je preci svoboda (a dodam, ze pri plnem vykonu procesoru/grafiky vam baterky dojde brzo, rekneme 2h)
- rozliseni je dneska za hranici beznych stolnich displeju (kdo nema 4k NB? Kdo ma stale HD monitor na stole u svoji etaviry :)
- vykon je dostatecny i na hardcore enginery (3D/kompilace), navic casto pracujete v hybridnim prostredi, kde je to nekde v cloudu (znate ten vtip? Jak se jmenuje polsky narodni cloud: CHMURA KRAJOWA)
- rychlost disku asi OK, PCIe4 tu nenajdete, protoze to neni green technologie,ale za me to nevadi (mainstream EVO nebude pomalejsi nez v etavire)
- argument neergomicnost NB? Zhruba od velikosti 15 " je k mani layout i s numerickou klavesnici. Dobrou mys asi nejde nahradit, ale multitouch nebo dotykovka jsou hodne navykove.
- a bezpecnost? Tady jsou asi NB dal nez bezna (doma slozena) etavira, diky koncernovym strojum a jejich entrprajs resenim, kam se obcas ani sami nemusite prolamat, kdyz budete resit instalaci neceho nepodepsanyho.
- a co vic, za rok provozu usetrite hodne energie a zachranite nasi planetu :) V lete nemusite zapinat klimatizaci a v zime posilite svoji imunitu.

A zakoncim to citaci V*****a K****e:

"Kategoricky, ale zcela kategoricky jsem proti jakymkoliv notebookum ........
....... anebo mozna ne."

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, April 20, 2021 3:23 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Notebook pro CAD

Naprostý souhlas. Jsem taky příznivcem desktopů.

Noťas mám taky, ale jenom malý, šupácký a jen s minimem dat.
Důvod je prostý - práci dělám na velkém počítači. Noťas jenom když musím jet něco montovat/instalovat/servisovat. A tam je jednak často dost nepřátelské prostředí (prach, bordel atd.), a navíc potenciálně nepřátelské i bezpečnostně.

Takže když mi někdo šlohne noťas, tak nic moc nevydělá (proto ho asi ani krást nebude), a k ničemu moc se nedostane.
Pokud někde chytnu nějakou nákazu (když se musím připojit do nějaké cizí sítě), tak zase o nic nejde. Image instalace mám, a data tam nejsou.

Pokud potřebuju něco z velkého PC, tak vzdálená plocha přes ještě navíc šifrovaný tunel to řeší.

PL