Transil pod trvalou zatezi

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 13 08:47:30 CEST 2021

[preposielam]

Dobry den,

este by som mal taku poznamku ku konstrukcii s 2W odporom a transilom.
Ak bude na odpore 2W tepla, dalsie cca. 2W mate na transile, tak to
mate 4W tepla, ktore sa bude sirit po cestickach a plosaku dalej do
obvodu. A kedze ten 2W odpor aj transil potrebuju trochu volnejsie
dierky na zaletovanie do dosky, tak sa moze stat, ze sa samovolne
odletuju a povypadavaju z plosneho spoja, hlavne teda, ked bude vonku
prilis teplo, napr. v lete. Takze aj kvoli tymto dovodom som navrhoval
riesenie s elektronickou poistkou. Tuto poistku mozete realizovat
okrem uz spomenutych obvodov aj vhodnym NTC rezistorom. Skuste si
najst na eevblogu video o ochranach a vstupoch multimetrov.

A.