Re: Transil pod trvalou zátìží

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 10 22:15:57 CEST 2021

[preposielam]

Dobry vecer,

Mám mìøicí zaøízení s analogovým vstupem do 10V a v požadavku
zadavatele je, aby zaøízení sneslo mj. trvalé pøipojení 40V na vstup.
Nìco kolem jsem vymyslel, ale jako první ochranu mám transil 12V se
sériovým odporem 560R, 2W.

Neviem teda, co ste okolo toho vsetko vymyslel, ale v podstate
potrebujete pri prepati bud ten obvod odpojit od vstupu, vyskratovat
vstup Vasej elektroniky na 0, alebo zastabilizovat ten vstup na
nejakom napati mimo rozsah. Transily by som do toho nemontoval a uz
vobec nie 2W odpory. Ako urcite bude treba aspon dva spinacie
tranzistory a nejaky odpor a zenerku. Najjednoduchsi komparator
urobite zo zenerky a odporu a poistku zase urobite odporom a
tranzistorom. Ziadnu vedu nehladajte. A ked si urobite takuto
jednoduchu poistku na pomale deje, tak urcite do toho vmontujete aj
ten Vas transil na deje rychle.

A.