Re: OT Jak předpokládáte další křivku COVIDU ?

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Duben 10 14:01:04 CEST 2021

 10.4.2021, 13:08:22

IMHO, v čr, sk, skutečně epidenie s jarem a létem výrazně
ustoupí i když dominantní příčiny budou jiné než počasí.
Ale korelace bude slušná.  ;-)
Vysoká hodnota korelace, nemusí znamenat kauzalitu, ale
kauzalita se vždy musí, na korelačních hodnotách kladně
projevit.
Vyšší teplota, nižšší vlhkost vzduchu, více uv záření, vedou
k rychlejšímu usmrcení viru ve vnějším prostředí.
V teplém období se více větrá a lidé se více setkávají
venku.
Lidé se více hýbou na čerstvém vzduchu a slunci, což jim
zlepšuje zdravotní stav a imunitu.
To vše vede ke zlepšení.
Ale samozřejmě, třeba pylové alergie nebo prázdninové
cestování, mají vliv opačný.

Proč ta korelace s teplotou nevyskočila ?
Je utopená hluboko v šumu (konzistentní data za 1 rok,
nemáme ani v rámci jednoho státu, natož napříč státy).
Možná ji ani nikdo pořádně nehledal, granty se dnes dávají
hlavně na zelené věci.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz