Re: Proudové zatížení přístrojová zdířka/svorka-banánek

Středa Září 30 11:37:43 CEST 2020

Ten lineární průběh je jen do stavu, kdy se to začne intenzivně hřát. U
zařízení pro měření NiCd článků s proudem do 100A máme stejnosměrné
stykače. Když jsou už kontakty (mírně vypouklé plošky, nějaká kontaktová
slitina se stříbrem) staré zoxidované, naměřím třeba při 10A úbytek 100
mV, při 100A (když se to ohřeje), je tam obvykle pod 200 mV. I to je
strašně moc (nový stykač má pod 50 mV), ale čím se kontakt víc ohřeje,
tím má menší odpor a nějak to funguje. Dokud se nevyhřeje plast okolo,
nebo izolace drátů.
Anděl