Re: Zdroj minutových impulzů pro hodiny

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pátek Září 18 17:00:54 CEST 2020

Dělal jsem řízení hodin ve škole. Samozřejmě to muselo být rychle a pokud možno zadarmo.
Takže tam mám "arduino", čínský rtc modul a esp, aby se to dorovnávalo přes NTP.
Běží to asi tři roky (takže je to snad funkční). Pokud by byl zájem, tak mohu poskytnout.

Martin Locker

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jan Kuba (honza.kuba na gmail.com)
Datum: 18/09/2020 16:49
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: Zdroj minutových impulzů pro hodiny

Mám na chalupě Pragotron hodiny - jedny velké čtvercové ručkové a jedny "digitální" klapačky.
Ubastlil jsem k tomu takové hnízdo, které dává potřebné impulzy.
Jenomže když vypadne proud, tak to samozřejmě stojí. A v poslední době to je každý víkend o 2 hodiny pozadu :-(
Napadlo mě nějaké udělátko s procesorem, které si odměří, kolik času byl výpadek a po najetí napájení ty hodiny popožene o tu dobu co byly mrtvé.
Než se s tím budu plácat do PICAXE, zeptám se zde, jestli někdo něco takového nemá vymyšlené, postavené, naprogramované..
Bateriové napájení nechci, už jsem to zkoušel , ale moc mi to žere a čím méně baterií, tím méně kurvítek.
Baterka v RTC, nebo v CLOCK osc. samozřejmě ano, ale tam mi nějaká CR123 přežije.

  Bez virů. www.avast.com