sonic toothbrush

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Září 16 21:17:30 CEST 2020

Jestli je to Philips, tak je to pěknej šmejd, jehož hlavní nectvostí je velmi špatná vodotěsnost, což u zubního kartáčku je poněkud problém. :-)
Několikrát jsem to manželce opravoval. Je v tom elektromagnetický vibrační motorek, který je soustavou pružných elementů vyladěn do rezonance a zdá se mi, že na několika harmonických. Proto to dokáže kmitat "šmrdlavě", aby to čistilo zuby a "pískavě" aby bylo na čem stavět reklamu. :-) To kmitání je díky té rezonanci velmi silné, nedá se rukou zabrzdit.
Oproti tomu klasický Braun Oral-B má normální rotační motorek s převodem pomocí excentru na kmitavý pohyb hřídelky v hlavě.
Když je porovnám, řekl bych, že ten Philips má inovativnější myšlenku, ale není dotažený v detailech, ten Braun se řídí heslem "v jednoduchosti je síla" a mají to vychytané a dlouhodobě funkční.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Filip
Sent: Wednesday, September 16, 2020 9:05 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: sonic toothbrush

Dobrý den,

Koupil jsem si "sonický kartáček" na zuby. Nějak ale nemohu nalézt, jak to funguje. Z těla kartáčku trčí takový nějaký trn, na který je nasazená hlavice s kartáčkem. Po zapnutí to vydáva zvuk tak okolo 7-8kHz.
Co v tom je, a co to rozkmitává? Tlačítkem se dají přepínat různé módy, a jeden z nich je, že to kmitá 1s silněji, a 1s slaběji. Kdyby byl v tom trnu nějaká vibrační motorek, tak si myslím, že by to asi nestíhal takto rychle měnit otáčky.
Rozebírat se mi to nechce, protože to je nové :-(

S pozdravem,

--

 Aleš Filip

 Kutná Hora