Re: [OT] Centrální vysavač Re: [OT] roboticky vysavac

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Úterý Říjen 6 21:51:50 CEST 2020

I u nízkoenergetických domů se počítá s nasáváním vzduchu z venku, ten
se ale ohřívá pomocí rekuperace tepla ze vzduchu, který se zase vyfukuje
ven. Takže pohyb vzduchu tam je, jen lépe kontrolovaný. U vysavače by to
šlo asi podobně, já osobně bych prostě pootevřel okno.

My máme dům z obyč Ytongu a centr. vysavač žádné problémy s podtlakem
nedělá. Blbá je ale digestoř, tu když zapnu, udělá se v domě podtlak a
když je zatopeno v krbu (a zavřená okna), kouř jde do místnosti. Chtělo
to vložku s externím přívodem vzduchu. Až budu stavět další dům, ...

Jinak za cca 8 let žádný problém, naprostá spokojenost. Tichý provoz,
výborné sání a žádný smrad. Vysavač je Husky s doživotní zárukou (o tu
jsem samozřejmě přišel, když jsem si to montoval sám).

Ostrým kolenem za zásuvkou mi dcera prostrčila propisku, ta je už léta
někde v potrubí, ale ničemu zřejmě nevadí. Bohužel nemám agregát v
nejnižším místě a trubky musí stoupat kus svisle vzhůru. Jinak jsem
přesvědčen, že by nakonec doputovala až do výsypky. Chci zkusit vzít
magnet a provázek, až bude čas :-)

Co se vody a zalepených trubek týká, když jsem to stavěl, důrazně mi
doporučovali použít ty správné trubky pro vysavače. Oproti klasickým
odpadním HT jsou (údajně) uvnitř hladší a zaručeně beze švů, proudem
vzduchu a vysávaných částeček se čistí samy. Máme suchý systém a vodu
jsme párkrát taky vzali, nikdy jí ale nebylo tolik, aby to něčemu vadilo.

JMN