Historie radiotechniky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Říjen 4 13:39:32 CEST 2020

Ano, to je výborná kniha, měl jsem, půjčil a teď už nemám. Nedávno jsem ji stáhnul z uloz.to.

Kdybyste někdo někde tuto knihu potkal v provedení, kde asi půlce stránek chybí na kraji tak 0,5x10 cm, tak to je ta nevrácená (jako dítě jsem ji našel v kontejneru, bohužel zasaženou čímsi nevábným)

Velmi pěknej je tam např. graf činné a jalové složky impedance dipólu v závislosti na délce. To sice mají leckde, ale jedině jako Smithův diagram a ten je složitej i na mě (teda občas si jeho princip nastuduju, ale po čase zas zapomenu).

PH

Od: Jan Kuba
Možná to není úplně k tématu, ale rád bych dal odkaz na poměrně známou knihu:
http://om6bb.bab.sk/files/HAM%20Kniznica/Knihy/Amaterska%20technika%20VKV.pdf
Je tam vysvětleno hodně věcí okolo elektronek, jejich vlastnosti, spousty příkladů i mechanického řešení, výpočty, základy šíření , spojení odrazem od měsíce atd.
Vlastním tuto knihu v tištěné podobě a mám jí moc rád, dodnes z ní čerpám. A před 30 lety jsem stavěl TRX ze stránky 151 (199 ) s původním nezměněným  oscilátorem na 1680MHz  ( asi 1W ) .
Místo modulátoru s elektronkou tam bylo MBA810.
V té době jsem si ( bláhově) myslel, že na tom kmitočtu nikdo nemůže být a po celou dobu vojny to používal na spojení s domovem.
( vzdušnou čarou cca 4 km )