FreeCAD - jak na to?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Listopad 21 16:53:40 CET 2020

S FreeCADem samotným neporadím vůbec, ale k tomu modelu R-Pi, neexistuje někde na netu z KiCadu? Respektive nedají se někde stáhnout KiCadové podklady pro R-Pi? Vzhledem k tomu že R-Pi foundation je v KiCadu hodně zapojená viz https://kicad.org/about/kicad/ tak bych tomu dost věřil. A při zkoumání KiCadu jsem někde četl hlášku, že modely desek se dají použít ve FreeCADu pro navrhování krabiček.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Saturday, November 21, 2020 4:04 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: FreeCAD - jak na to?

Zdravim,
vzhledem ke zmene licencni politiky (a ocekavanym zmenam pristim) prechazim z Fusion360 na FreeCAD. Delam hlavne veci pro 3D tisk, minimalne i 2.5 frezovani, takove to domaci dlubani...
Pomalu si zvykam jak to delat abych si model kazdou chvili nerozbil. Ted si chci namodelovat trochu slozitejsi krabicku na RPi4 + disk + asi 5 dalsich drobnosti. Krabicka bude mit 2 casti. Rozmery kdeceho chci drzet v 'Spreadsheet', obe casti budou samostatne body tvorene v 'part design'. Vzhledem k vetsi slozitosti bych si rad (nejspis ve vedlejsim souboru) namodeloval to RPi i s chladicem co mam i ty dodatecne drobnosti a nejak to zkusil 'slozit' - jak to sedne. Moje otazky:
1) Je to principialne OK, nebo jdu zcela spatne?
2) V cem nejlepe delat to skladani? (tech ruznych workbench na assembly je tam hromada, ktery se nejvic hodi pro tento druh pouziti?)
3) Je treba/vhodne ty jednotlive body navrhovat nejak 'specialne' vzhledem k zamyslenemu skladani? (neco jako v Fusion, kdyz jsem si definoval joint points)
4) Nejaka rada na zaver?
Predem diky,
Marek