Bezolovo pro rucni pajeni?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Listopad 19 19:18:49 CET 2020

Zdravim,

jak to tak vypadá, "přišla bída na kozáka" a já budu potřebovat pájet
malosériovku doma, ale bezolovem. Už existuje něco, co se rozumně roztéká,
umí vzlínat a nevypadá po zapájení jako přepálené olovo? Potřeboval bych
něco, ideálně 0.5mm, co se nebude při pájení moc cukat, teplotně si s tím
asi poradím (teda doufám, že se s tím KSGER T12 popasuje).

Budu dělat nějaký větší nákup na TME, nemáte někdo tip, co od nich vzít
(nebo naopak v žádném případě nebrat)? Metodou pokus-omyl je to dost drahý
způsob, u olova jsem zvyklý na Stannol Kristall Multicore, existuje něco, co
by se mu alespoň přibližovalo? Nebo třeba něco z nízkoteplotních slitin?
Nepředpokládám provoz v automotive, u vysoké pece ani s vysokým ztrátovým
výkonem, nedalo by se třeba jít touhle cestou?

Díky.

Pavel Kutina