RE: Začátky s STM32

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 19 13:30:02 CET 2020

Díky.

Samozřejmě jsem se do té funkce podíval a překvapilo mě, že je to tam dost složitý:
assert_param(IS_GPIO_PIN(GPIO_Pin));
  assert_param(IS_GPIO_PIN_ACTION(PinState));

  if (PinState != GPIO_PIN_RESET)
  {
    GPIOx->BSRR = (uint32_t)GPIO_Pin;
  }
  else
  {
    GPIOx->BRR = (uint32_t)GPIO_Pin;
  }

Když jsem před pár lety totéž udělal v nějaký ukázce k LPC, tak jsem obsah funkce zjednodušil pro své účely na:
LPC_GPIO->B[LED_port][LED_d2pin]= 0 nebo 1

Vlastně jsem původně při psaní dotazu očekával, že se dozvím co napsat místo LPC_GPIO a zbytek bude stejnej, když to LPC je M0+ a ten STM je M0.

Hlavně mě teda zklamamlo, že k STM cube nebyly přibalený žádný examply, jako k LPCxpressu.
Čekal bych, že aspoň pro discovery tam něco bude, ale asi nic.

Navíc s default nastavením projektu mi to nechce nahrát program, i když se úspěšně přeložil. To jsem nikdy řešit nemusel a tak vlastně „nevím která bije“.
ST-Link enumeration failed
Error in initializing ST-LINK device.
Reason: ST-LINK DLL error.

Zkusil jsem ještě místo GDB server dát OpenOCD, ale taky error. To by mě zajímalo jako další krok, co s tím…

PH

Od: Jaroslav Buchta
HAL_GPIO_WritePin(LED_gr_GPIO_Port, LED_gr_Pin, GPIO_PIN_SET)
nebo ... TogglePin...
pokud pouzivate defaultni HAL firmware

Dobrý den,

V ioc jsem si nastavil user name pinu na LED_gr.
V main,h je:
#define LED_gr_Pin GPIO_PIN_9
#define LED_gr_GPIO_Port GPIOC
Teď potřebuju nějak nakopnout, co udělat, když chci rozsvítit/zhasnout LED.
:-)