RE: OT:vypínání periferii k PC

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Listopad 10 18:49:25 CET 2020

Kdysi jsem také bastlil master-slave zásuvku. Vzal jsem psa s vypínačem a se 4 zásuvkami, uvnitř rozdělil na 2 master a 2 slave, vypínač nahradil dvojitým (1. spíná master, 2. umožní ručně sepnout slave).
Následně se mi příliš neosvědčilo spínat slave detekcí proudu z master zásuvky (fungovalo jen pro určitý rozsah proudu). Takže jsem do psa přidal 2 konektory (typ napájecí z NTB) a optotriaky spínám pomocí dvou signálů 5/12 V s funkcí OR.
Nyní je na master připojena TV a na slave HTPC a napájení switche. Pro ovládání slave se používá USB z TV a také z HTPC, což zabrání vypnutí HTPC při vypnutí TV.
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, November 10, 2020 6:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT:vypínání periferii k PC

Kdyby to bylo moje, tak v tomto případě bych spíš zvážil jinou konfiguraci.
Na vypínatelného psa dát jak PC, tak ty periferie.
Takže v době nepřítomnosti by byly spolehlivě vypnuty nejen ty periferie,
ale i PC s jeho stand-by zdrojem.
Takhle to mám třeba v mechanické dílně, kde mám PC k frézce.
Určitě víc věřím pořádnému mechanickému vexlu, než nějaké Ikea-automatice.

PL