cnc - zaseky pro pohybu - pricina?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 7 19:31:38 CET 2020

Takže GRBL. To situaci zjednodušuje, protože do toho nebude kecat
latence PC (není-li tedy opravdu obří).
Začal bych tím, že bych do Arduina naflaškoval poslední verzi GRBL.
Nejlépe distribuční verzi přímo od autora, ne něco přiohnutého od Číňana.
Drivery za to asi nemůžou, když to dělají všechny osy.
Jak máte ošetřené vstupy? Nemůže tam být nějaký problém?
Pokud by bylo podezření, že je to nějaká specialita GRBL, tak by se dal
do stejně nakonfigurovaného Arduina naflaškovat Estlcam a zkusit to s ním.
Ten g-kód, při kterém se to zasekává, to je několik málo dlouhých
přejezdů? Není to rozsekáno na množství krátkých úseků?
Pokud jsou to dlouhé dráhy a zakoktá se to v jejich průběhu, tak pak je
v tom PC nevinně. Pokud by byly krátké dráhy, pak by to chtělo PC a
komunikaci otestovat.
Jak jste vybaven diagnostickou technikou? Nemáte třeba oblíbený čínský
5-dolarový logický analyzátor? Ten je na podobnou diagnostiku výborný.

PL