reflektometrie?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Listopad 2 12:24:19 CET 2020

Ano, tuto kontrolu som zaviedol povinne pre nase kable a odvtedy to
robia uz standardne aj pre inych zakaznikov.

Najprv sa odmeria kabel este pred rozbalenim (strana 48). Potom sa
nainstaluje a odmeria znova. Evidentne problemy su vidiet hned, skryte
problemy (napriklad nevhodny technologicky postup pri instalacii) sa
zistia porovnanim stavu pred a po. Tak som im ukazal ako maju rozostavit
kladky po drahe, aby zbytocne kabel nedegradovali.

V tomto konkretnom pripade bol kabel akceptovatelny, ale videl som, ze
nie je uplne v poriadku. Mal vyrobnu vadu. Pri instalacii zvar na
niekolkych miestach praskol a museli sme vsetko co bolo z tejto vyrobnej
varky vyrezat a vymenit.

Je psychologicky neuveritelne ucinne, ked mozem instalaterom ukazat, ze
vidime kazdy najmensi problem. Jednak sa ku kablom spravaju zodpovedne,
lebo vidia, ze vidim, ale velmi im to pomaha pri zlepsovani kvality ich
prace.

Ked sme nasli tie poruchy, povedal som im na centimetrwe presne kde to
najdu (o 258.4 metra dalej). Pozerali ze o com tocim. isli sme tam,
pozreli kabel. Okometricky bol v poriadku. Odrezal som vonkajsi plast a
videl som spadnut asi 6 sanok :-)

b.