reflektometrie?

Neděle Listopad 1 15:29:12 CET 2020

Když je ten víkend... ve vrtu k tepelnému čerpadlu mám UTP kabel s
teplotníma čidlama. Hloubka vrtu je 114m, z toho asi 75m kabelu je pod
vodou. Zbytek je z části v zemi a ve vzduchu (kabel v PVC trubce). Takže
dole je voda okolo drátů. Napadlo mě - kdybych po kabelu poslal impulz,
dal by se vysledovat nějaký odražený impulz od konce kabelu? Případně i
odraz od rozhraní voda-vzduch? Dala by se tím sledovat hladina podzemní
vody?

Teď jsem u přítelkyně - osciloskop s sebou sice mám, ale nemám nic, čím
bych vygeneroval ten impulz. Až pojedu domů, trochu se dovybavím :-)

Anděl