Re: Ozónový generátor

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Květen 27 07:22:59 CEST 2020

Mám jen nepřímé náznaky.
Za starých časů, kdy se k odlučovačům popílku v elektrárnách
konstruovaly rotační usměrňovače, tak na nich ty noxy měly vznikat.
Rozhodně tam věci korodovaly, a nesmělo se k tomu za provozu chodit
podobně jako k zapnutému ozonovému generátoru. Nedokážu posoudit jaký
vliv na noxy má rozdíl mezi jiskra, oblouk, korona na malém poloměru a
korona na dielektriku, ale právě v tom by mohl být zakopaný pes.
Můl ozonátor má hřebeny na desce pokryté nepájivou fólií, a všechny
pájené spoje číňan zakapal silikonem. Napište případně jak v detailu
vypadají desky vašich přístrojů.
Dále vyrobci ozonátorů varují před vlhkým vzduchem, dokonce až tak že
luxusní velké bazénové ozonátory vybavují vymrazováním vody ze vzduchu.
A ten vysoušeč bude dražší než celý ozonátor. Ale zase nevíme, zda je to
o NOxech, nebo se jen bojí korozního zničení ozonátoru nějakým jiným
mechanizmem. Já mám tu zkušenost, že po ozonování vlhké koupelny se
skoro nedala vyvětrat, ještě druhý den jsem tam něco cítil. PHmetr jsem
ještě na produkt ozonátoru nevyzkoušel.
Pan Lukeš píše o vlivu rychlosti obtékání vzduchu kolem destičky, já
bych řekl že při rychlém obtékání se sníží protékající proud přez koronu
a tím i výkon ozonátoru. Celkově se charakter plazmy přesune směrem od
oblouku k jiskře. Na ty noxy to může mít vliv.
Lubor