Re: OT: soláry na střechách v Chrudimi?

Karel M a8dtljb na gmail.com
Úterý Květen 19 18:35:26 CEST 2020

Já jsem před mnoha a mnoha lety dělal pro jednu firmu nějaké měření tepla
na termických panelech + vedení a co si pamatuji, tak ztráty na potrubí
nebyly zrovna malé.
Pořizovací náklady velké, kotelnu mám daleko, bych musel dát bojler na
půdu. Na to nemám prostupy a při stavbě jsem s termikou ani nepočítal, bylo
to dost peněz navíc.
S fotovoltaikou jsem taky nepočítal, ceny panelů byly vysoké. Nyní už je to
přijatelné, i úplně nový 300W koupite za 3-4 000Kč, můžete je přidávat
postupně, od výplaty k výplatě :-)
Bazarové ceny mnohem nižší, ale to je věc náhody.
Ano, taky mám kolegy, kteří koupili 2kW za 2 000Kč.

Jinak ty panely nedám na střechu, ale na budovy na zahradě a konstrukci,
bude dostupnější údržba, jekl 20x20 stojí pakatel a možná časem seženu
měnič, ty panely by měly mít dlouhou životnost a jak už jsem psal, nevím co
udělá dostavba JE s cenami elektřiny.
Karel