Re: OT: soláry na střechách v Chrudimi?

Úterý Květen 19 15:11:07 CEST 2020

Taky si dělám svůj MPPT měnič na dobíjení baterek, jenže já to mám
jednodušší. Mám na střeše už hezkých pár let jeden tenkovrstvý panel 70V
100W a v dílně baterku 12V 360 Ah. Z toho jsem si měničem dělal 36V DC
pro světla (pro LED moduly mám tohle rozvedené po celém baráku). Takže
paralelní chod měniče a síťového zdroje není problém.
Ještě když jsem stavěl a elektriku jsem měl jen venku na sloupku, bylo
fajn přijít a svítit i bez natahování šňůry. Měnič MPPT ze 70 na 12V
jsem tehdy dělal bez procesoru, jen s analogovým regulátorem, jen abych
si dokázal, že to taky jde. Měnič se moc nepoved :-( měl strašně pomalou
odezvu a za určitých podmínek byla regulace nestabilní. Taky tranzistory
se dost hřály, slabý budič neutáhnul vstupní kapacitu lepších
tranzistorů a na chladič nebylo místo. Měnič 12/36V se zase nedokázal
vypnout při vybité baterce.
Oba měniče mám už nové, jenže nic mě netlačí k tomu abych to dodělal,
všechno ostatní je důležitější. Líbilo by se mi dát na střechu alespoň 4
pořádné panely po 200-250W, ale proč? Přes léto tolik elektriky
nespotřebuju a v zimě to pro napájení TČ nestačí. Pokud by u nás byl net
metering (prý ho maji v Polsku), ekonomický význam by to mělo.  Jinak je
to jen zájmová činnost a člověk pak nesmí počítat čas.
Anděl