Tunning LED zarovky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Květen 15 15:35:48 CEST 2020

Pokud to bylo 250 AC, tak je to skoro správně (dnes má být 270, protože už není nominálně 220, ale 230). Pokud DC, tak min. 630, jinak mohou nastat hezké efekty. Kdysi jsem nějaký žlutý Teslácký kondík na 400 V DC použil přesně pro tento účel. Nehřál, přesto po nějaké době provozu zasyčel, vyhodil jistič a byla na něm černá bublina.

Dnes se pro tyto účely navíc rozlišují třídy X a Y.

X je určeno pro zapojení mezi pracovními vodiči (zaručeno, že při poruše nenastane požár), Y pro zapojení, kde by při poruše hrozil úraz (např. primár-sekundár).

Rozhodně ty LEDky trpěly už původně. 3,6 V je už tak dost, tuningových 3,8 fakt moc:-)
(kolem 3,2 normál)

PH

Od: Pavel Kadečka

Jako váhal jsem, ale nic lepšího jsem ve svém smetí nenašel a říkám si, že jsem ho musel z nějakého zdroje vytáhnout, kde už na síťovém napětí pracoval.

Svítilo to víc než hodinu a neshořelo. Je fakt, že na tom druhém (820n), co už tam byl, bylo napsáno 400V.

Znova už to otvírat nebudu, baňku jsem zalepil chemoprenem a ještě gelovým vteřinovým.

Když odejde, tak odejde, co se dá dělat. I těmi LEDkami teď teče vyšší proud.

P.K.