Re: Termočlánky do betonu - problém?

Sobota Květen 9 13:06:22 CEST 2020

Asi je dobré ujasnit si, co od té regulace očekáváte. Mám v podlaze
trubky po 20 cm (celkem 800 m trubek) a protože je tam velký průtok vody
(mezi topnou a zpětnou vodou je rozdíl 3 st) a barák má dobrou tepelnou
izolaci (výkonová ztráta 5,5 KW), topná voda má cca o 3-5 st. víc, než
je teplota v místnosti. Takže topím jen podle teploty vody a ani mě nic
nenutilo studovat v návodu, jak se dopracovat ke konstantám pro
ekvitermní regulaci. Co jsem ve spojení s výrobcem TČ, prý takhle topí
spousta lidí.
Jinak v podlaze mám taky čidla, pro případ že bych tu regulaci dělal. Na
4 drátový telefonní kabílek jsem dal dvě diody. Teda tranzistory ve
smrštivé bužírce. Čidla jsou dvě, kdyby se s jedním něco stalo. Nejde mi
přímo o měření teploty, jen o změny. Z teploty anhydritu je dobré zavést
derivační složku regulace, myslím že to podstatně vylepší stabilitu
regulace. Ale opravdu to nejspíš není potřeba takhle regulovat. Nějaká
časová regulace (poklesy na noc) v nízkoenergetickém baráku nemá moc
význam a udržovat někde o stupeň míň než jinde by sice takhle šlo, ale
aspoň u mě (TČ voda-voda s COP 5,5) to nemá požadovaný finanční efekt.
Anděl