uloha z elektrotechniky

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 25 12:48:52 CET 2020

Technicky je pravděpodobnost 1/2 (buď je R1 dole nebo nahoře), když do
toho započítáte školometský faktor, tak to bude někde v intervalu
(0,1/2), spíš 0, protože 5.355.. mW se zaokrouhluje na 5.36 mW a vy jste
psal 5.35 mW.
Ale proč se k tomu vracím - to se fakt v 21. století počítá ? I když
použiji obyčejnou CLI utilitu ngspice stačí mi napsat
* obvod
r1 1 0 2k
r2 1 2 4k
rz 1 0 6k
v1 2 0 12
.control
op
print @r1[p]
exit
.endc
prohnat to tímto programem a mám
@r1[p] = 5.355372e-03
A vůbec nemusím nic umět spočítat. Na druhou stranu mi trvalo půl hodiny
než jsem našel ten výraz @r1[p] a to ngspice občas i používám. Spočítat
to ručně by zabralo zhruba stejnou dobu, ale neměl bych jistotu, že je
to správně. Používá se na střední škole nějaký simulační software ?

Mrazík