TL431 + optoclen ve zpetne vazbe spinaneho zdroje

Nemám tu osciloskop, jen obyčejný malý multimetr. Napětí kmitat mohlo,
ale nemuselo, v tom vrabčím hnízdě na stole to mohlo být i nějakým
špatným kontaktem, buď hroty od multimetru nebo narafičený konektor
přívodní šňůry. Taky se to mohlo jinak chovat naprázdno - zdroj musel
dodávat kratší pulsy (než když by původně naprázno jel při těch 19V).
Se žárovkou se to chová korektně, svítí, jas nekolísá.

Původní hodnoty byly 19V / 1,74A (takový bílý zdroj z IKEA, jednou
jsem ho našel v hrabárně v outletu u svítidel, asi z nějakého
LEDkového setu) . Když jsem ho poladil na 12V (přesně, spočítal jsem
si jaký odpor mám dát do děliče a nakombinoval z rezistorů), musí
dodávat kratší pulsy, při 12V a cca 1A je to 12W, původní max. výkon
byl 33W. (Odpovídá to jako by byl zatížený 0,63A při původních 19V.)

Už do toho hrabat nebudu, té žárovce je to tak nějak jedno, jak
kvalitní napětí do ní leze.

P.K.

st 25. 3. 2020 v 10:35 odesílatel Vláďa Anděl