Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Březen 20 09:23:05 CET 2020

Jo, tak tohle si taky pamatuji. Tedy pamatuji si to z doby, kdy na
stavbě přišel bagrista, jak má teda vykopat ty základy do pravého úhle,
tak jsem mu řekl - "normálně, vezmi si provázek a udělej si trojúhelník
3/4/5 metrů a máš to."
A on odešel a za nějakou dobu tam sedí a povídá - šéfe, nestačilo by
2,5/4,5/5 nějak se mi to nedá natáhnout.
Takže tak - normálně člověk zapomene, že to bylo narýsujte trojúhelník,
ale tak nějak to v něm zůstane a dokáže si vybavit, jak to fungovalo,
když se mají přeložit dvě prkna v nějakém úhlu.

- jistě si vzpomenete na příklady typu "Narýsujte