[OT] Isopropyl jako dezinfekce

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Středa Březen 18 21:08:30 CET 2020

Cetl jsem lab a v nem popisovali jak pri koncentraci alkoholu cca 80% se
koronavirus roztrhal v radu minut. Isopropyl neni uplne alkohol. Lih je
nejlepsi rozpoustedlo. Je to tedy  o koncentraci, delce expozice, atd. .
Nikdo nerika, ze nic jineho nemuze fungovat, ale proste k tomu nejsou
asi testy. WHO ma obecne recept. Doma jsme vzali lih+peroxid+glycerol,
koncentraci neredili, prislo nam to zbytecne. Lih se tady prodava v
nejakych oranzovych lahvi a bilych. V tech bilych ma dle technicke spec
mene pridavku navic, ale vice smrdi. V oranzovych je o neco vetsi
bordel, ale nesmrdi nebo aspon ne zas tak moc. Dale s v tech oranzovy
lahvi prodava i v 1/2 baleni, ten ma trysku tj. ne jen hrdlo jako u
piticek. Takze se to da primo pouzit. Dali jsme do toho i von. esenci.
V tech oranz. to ma hornb.. zitra tam asi zadne jiz nebudou.

BTW docela me pobavilo, jak vykladaji, ze testery z China museli nejprve
desinfikovat a nam pred mesici trvrdili, ze to u baliku nehrozi.

Jirka