Re: V čem začít modelovat pro 3D tisk

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Březen 18 18:35:09 CET 2020

On 18.03.2020 18:25, iko wrote:
> Ja som zacal so Sketchupom ale casto robi uplne blbosti ktore neviem
> vyriesit,

Sketchup je uplne nevhodny pre solid modelovanie, je skor urceny pre
vizualne veci - nejake utvary s namapovanymi texturami.

> tak sa ucim FreeCAD. Neni taky lahky a intuitivny ale aspon robi co ma.

Az vam poprehadzuje v sketchi s 300 constraintami prave a lave strany (a
pritom su vsetky obmedzenia stale splnene), zistite, ze si obcas robi co
chce. A to nehovorim o externych geometriach, tam by mal byt obrovsky
cerveny vykricnik.

Ale inak je fajn. Quick and dirty priamociare jednoduche navrhy su vo
FreeCAD nakreslene behom minuty-dvoch, navyse ma mnoho silnych funkcii,
o akych sa mi v OpenSCADe ani nesnivalo. Ale akonahle treba nieco zmenit
v hotovom dizajne, tak tri dni nespim.

-m-