korekce rychlosti SoftwareSerial na Attiny84

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Březen 18 07:23:10 CET 2020

Zdravím,

hraji si tady s Attiny84 a pro ladící účely posílám data ven přes
SoftwareSerial. Používám rychlost 9600Bd. Attiny jede z interního rc
oscilátoru.

A ten je asi trochu ujetý, na 5V jsou data víceméně nečitelná, na 2V
není ani jedna chyba. Trvání rámce o 9 znacích je na 5V 9,064ms a na 2V
9,223ms.

Jde říci knihovně SWserial že je tak oscilátoru jiný?

Zkoušel jsem to přes #define F_CPU 8144000, ale to mi jen zahlásí, že
redefinuji už jednou nastavenou hodnotu a jinak se nic nestane.

A doplňující dotaz, lze inicializovat SWserial jen s nastavením TX pinu?
(RX část vůbec nepotřebuji).

Díky

Petr