Nakup vacsieho mnozstva z Ali

Zdenek zdej na atlas.cz
Pondělí Březen 9 06:21:50 CET 2020

To je opravdu rychlé vysvícení. Já nedávno měnil dvoubarevný displej u hodin, které běžely přes 20 let, tedy cca 200 000 hodin. Takovou životnost bych očekával. Také byly vidět rozdíly podle četnosti využití jednotlivých segmentů.

Multiplex 1/8.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Sunday, March 8, 2020 9:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: Nakup vacsieho mnozstva z Ali

Jinak já jsem asi před 3 lety kupoval 7-mi segmentovky 10cm ( jednotlivé - viz obr. v příloze ) červené na informační panel ( teplota/datum/čas) .

Z Ali.

No a po 2 letech trvalého provozu se poměrně hodně "vysvítily"..... podstatný pokles jasu oproti novým. Možná by si toho nikdo ani nevšiml, kdyby

se to dělo na všech segmentech stejně.  Ale asi vzhledem k četnosti svícení různých segmentů byly některé i na polovičním jasu oproti ostatním, což při rozsvícení čísla 8 bylo hodně rušivé.

Evidentně těm LED-kám v segmentech nesvědčí multiplexní provoz.

Dle datasheetu byl povolený impulzní proud 60mA na segment, v šestinásobném multiplexu toho infopanelu  byl nastaven proud segmentem 30mA .

A ten tam tekl vlastně jen po dobu 1/6 .  Trvalý maximální proud segmentem byl v DS uveden  20mA ).

Takže mi to dost zklamalo. Nedávno jsem si všiml na  stadionu mají také stejně postižený velký displej.