RE: Mírně vodivá hmota

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 5 16:43:09 CET 2020

> „nejtvrdší co máte“, z toho co je na balení napsáno jsem tvrdost neidentifikoval - má pár desítek ohmů.

Jj, trocha som poguglil a mas pravdu, medzi H a 7H niekto nameral rozdiel
vo vodivosti len 2350/803 S/m. Tadialto cesta nevedie. Ono je to vlastne
logicke, aby to kreslilo, musi tam byt relativne vela toho grafitu, a
keramika zacne byt velmi rychlo tvrda. Fotky tych
vysokonapatovych/vysokovykonovych odporov co su napr. na stranke Vishay
vyzeraju ako uplne biela keramika - ale mozno to je len povlak, cojaviem.

>Kaolin nemám, ani pec na vypalování

To by mozno slo vyriesit navstevou nejakeho "kreativneho centra" pre deti.

Nie som si isty, ze s tou sadrou budu zrniecka dostatocne dobre navzajom
pritlacene. Na mikroskopickej urovni sa s tou sadrou pri tuhnuti mozu diat
veci... ale mozno sa mylim, za pokus to mozno stoji.

V principe ide o to vygenerovat akesi "vodive kanaly" z uhlika, akoby
"droty", podla moznosti co najrovnomernejsie rozmiestnene v "matici" z
keramiky. Tu budu klucove procesy miesania/miesenia/trenia/mletia a
lisovania...

Uplne idealny material na toto by bol kremik, samozrejme musi byt v
polovodicovej cistote, presne nadopovany v celom objeme... moze byt aj
polykrystalicky... ;-)

S tou vodou... nebude chciet elektrolyzovat na vodik a kyslik, s naslednym
potencialom na bada bum?

wek