Re: OT: trubka rozvod vody, menší průměr

Robert Holas holas na holas.info
Čtvrtek Březen 5 08:50:46 CET 2020

Ano, s podobným systémem jsem dělal a je to moc fajn.

V Anglii se to při nové výstavbě používá běžně včetně topení.

Funguje to na stejném principu jako u nás spojky na pivní trubky.
Trubka se jen zasune do fitinky a drží to pružným kroužkem. Některé typy
se zajistí pootočením převlečné matky, jiné drží samy. Pokud je potřeba
to rozebrat stačí zatlačit vnější kroužek proti fitince, pružný kroužek
se uvolní a trubka jde vytáhnout.

https://www.screwfix.com/p/flofit-plastic-push-fit-equal-tee-15mm/47013
https://www.wickes.co.uk/John-Guest-Speedfit-PEM0322WP-Elbow---22mm/p/421661
Do konce trubek se vkládá tzv Insert, který asi konec trubky zpevní
(používají se i slabé celoplastové tubky 8 a 10mm) a udělá pěkný
zaoblený konec pro snadné nasunutí. Někdy jsou na něm ještě další
těsnící  O kroužky.
https://www.screwfix.com/p/flofit-plastic-push-fit-pipe-inserts-15mm-50-pack/20652

Lisovací koncovky na AlPex jsem tam neviděl, ty se asi používají občas
na měď.
Ale na měď jsou taky takovéhle rychlospojky, jenom už nejdou rozebrat
(nemají ten odjišťovací kroužek).
https://www.screwfix.com/p/tectite-sprint-copper-push-fit-equal-tee-15mm/5189g

PPR trubky se tam asi vůbec nepoužívají.

Tady je takový přehled různých systémů
https://www.youtube.com/watch?v=aUeyjugrdDM

Bobeš