Lazarus+MacOS+sériová linka

Tomas Martinec tomas.martinec na centrum.cz
Úterý Březen 3 08:07:56 CET 2020

Dobrý den,

na přání zákazníka dělám jednu aplikaci pro MacOS. Protože mým rodným
jazykem je Pascal a s MacOS nemám zatím zkušenost, zvolil jsem jako
cestu nejmenšího odporu Lazarus. Pod Win jsem si vytvořil funkční
aplikaci s pomocí komponenty Lazserial, která je postavená nad SynaSer.
Přenesl jsem to na počítač s MacOS a po drobných korekcích i přeložil.
Musel jsem aplikovat patch z fóra, který řeší rozdíly mezi Linuxem a
MacOSem, ale jinak by podle všeho měla aplikace fungovat. Bohužel
poslední stav je takový, že při pokusu o otevření portu se aplikace
zasekne na funkci fpopen.

Našel jsem i ukázkový program CtrlTerm na knihovnu SynaSer, který by
podle autorů měl na MacOs fungovat. Přeložit jde, ale naprosto stejně
zamrzne na fpopen. Z toho usuzuji, že není přímo chyba v knihovně, ale
někde mezi počítačem a židlí.

Nemáte někdo s podobným problémem zkušenost? Není potřeba nastavit
nějaká práva pro aplikaci nebo pro port? Nemusí být aplikace spuštěná z
nějakého speciálního adresáře (projekt mám v dokumentech a odtud se i
spouští)? Ještě upřesním že používám USB převodník s FTDI a pomocí
sériového terminálu, který jsem našel na App storu, se bez problému
připojím a posílám data.

Předem díky za jakoukoli radu.

TM