Linux (Ubuntu, desktop) cache disku?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Sobota Červen 27 10:50:26 CEST 2020

No dival jsem se jen tak zbezne na nejake rady, byly ruzne:
1) na filesystemu vypnout zurnalovani. Coz je v normalnim provozu risk,
ale v tomto pripade, tj. vykopirovat na ten disk projekt odjinud,
zkompilovat, vykopirovat vysledek, smaznout, tam se nejedna o risk. Tj.
mit ten filesystem jen ke kompilaci.
2) ramdisk. Spocitat si, jestli tech 8-10t navic odpovida zrychleni
3) nvme m2 ssd. Malicky vyhrazeny 120GB stoji asi 700kc. Zapis sice jen
320MB/s, furt je to ale 2-3x rychlejsi nez hdd. Za 2000 uz mate Samsung
EVO 970 250GB, tam je rychlost zapisu naprosto neporovnatelna s hdd.

Rady 2+3 jsou dosti drahe - ale je treba si to spocitat, jak casto se to
dela. A tohle je typicky ukol pro 'workstation', tj. delat to na nb je z
principu zoufalstvi, ta vec chudak musi funet jak rozzurenej vysavac,
zajimalo by me, jestli nejake rizeni teploty/spotreby to cpu behem
prekladu nebrzdi. Rozhodne bych tento ukol neprovozoval na stejnem
disku/filesystemu, kde je OS/neco duleziteho.

Co se tyce 'opotrebeni' ssd, hledal jsem v Samsung Magicianu (mam EVO
970), a nic lepsiho nez SMART na me nevypadlo.

J.