OT: Mikrotik VPN

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Červen 22 15:47:22 CEST 2020

Dobrý den,

přihodila se mi zapeklitá věc.
Mám na starosti malou síť (server plus 4 pracovní stanice). Pro dálkovou
správu používám router Mikrotik hAP ac2, připojuji se přes VPN
L2TP/IPSEC z počítače z domácí sítě (klient VPN z W7, desktop, router v
domácí síti Mikrotik RB2011), pro správu používám RDP. Toto bez problému
cca 3 měsíce fungovalo. Minulý týden pohodička skončila. Ani ve
spravované ani v domácí síti nedošlo k žádným upgradům nebo aktualizacím
(s výjimkou antivirových databází, které se aktualizují denně automaticky).

Problém spočívá v tom, že se VPN spojení zaktivuje, ale RDP přes toto
VPN neběží. RDP se po spuštění dlouze zamyslí, po nějaké době vydá
chybové hlášení "Došlo k vnitřní chybě." a RDP se ukončí.

Ping na server i na pracovní stanice přes VPN projde, FTP spojení přes
VPN se otevře, načte pár adresářů a potom se odpojí. Troughput test od
Tamosoft (používám na testování rychlosti) se připojí, ale nepřenese
žádné pakety. Router na spravované síti tvrdí, že VPN běží.

Pokud na routeru přesměruji NATem port 3389 (RDP) na server (ne přes
VPN, ale přes vnější adresu routeru), pak RDP bez problému funguje.

Mohl by mně prosím někdo znalý problematiky nasměrovat, na co se podívat
a kde může být zakopaný pes?

Díky

jf