pocitacova sit po 230v

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Červen 19 09:26:26 CEST 2020

Ahoj,

tady máš před sebou několik otevřených otázek.
První a asi zásadní je, co se skrývá za dvěma anténama. Pokud je to jedna wifi karta s nějakou magií pro lepší vzhled, tak bych se do toho nepouštěl.
Ale pokud jsou to dvě wifi karty (například 2.4G a 5G) a antény jsou pro každou kartu jedna, tak se to dost zjednodušuje a myslím, že to bude realizovatelné.

Pak je otázka, co s tím udělá software. Pokud je software s možnostmi jako bridge nebo signal extender, tak to asi bude tak nějak uchoditelné, bude potřeba se držet doporučení výrobců těch zařízení.

Varianta, na kterou bych se soustředil já je koupit si zařízení, které bude ochotné každou wifinu konfigurovat samostatně, jednu v režimu client a druhou v režimu AP a mezi tím regulérně routovat. To budou zařízení typu microtik a nebo pro mne přátelštější OpenWRT. Je jich k dispozici spoustu, buď si člověk koupí nějaké generické a OpenWRT do něj nahraje, nebo si koupí takové, kde je už z krabice - to prezentuje třeba Asus má celou řadu WRT routerů.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Ondra <ebastlir na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 18. 6. 2020 19:38:36
Předmět: Re: pocitacova sit po 230v

Vylezl jsem do stitu strechy a zda se, ze by se dalo hovorit o prime viditelnosti. Otazky se tedy kapku meni.

Bezny router, ktery ma 2 externi anteny asi nejde "znasilnit", aby jedna antena byla nasmerovana na druhou chatu (ta je zdrojem internetu) a druha antena byla proutek slouzici na pokryti signalem v koncovem miste?

A jeste jeden dotaz, mam doma router (ASUS N18U zdejsi rada), odejdu od nej 15 metru a jsem bez signalu, ale vidim signal firem vzdalenych 500m. Jak je to mozny? Co tam muzou mit za zarizeni?

Pro nekoho mozna jasny veci, ja jsem ztracen...

diky

O.

---
New Outlook Express and Windows Live Mail replacement - get it here:
https://www.oeclassic.com/