Tunning radia = internetove radio za par korun

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Červen 15 16:01:21 CEST 2020

No v éře 90 letech kdo nestavěl Klabala nežil...
Taky jsem ho měl ( někde mám ) , bylo to moje první VKV funkční rádio, kde
byla "západní" CCIR norma a na tehdy poměrně prázdném
šlo přijímat německé stanice Bayern 3 a Antena Bayern. Hrály tam v té době
aktuální pecky ( Boney M. atd...) přičemž na naší OIRT byly tak maximálně
Holky z naší školky, Janáčkovy klavírní songy občas prokládané  záznamem z
15 sjezdz UVKSČ stále dokola...
Bohužel ta VKV "krystalka" s MAA661 mi nehrála žádná. Vyšlo několik verzí
s tímto IO i v modrém AR.
Pak vyšel ještě VKV superreakční přijímač s nějakým mosfetem a také plošnou
cívkou + nf zesílení s KC5xx  - to mi sice hrálo, ale o kvalitě přednesu
nemohla být ani řeč.
To Klabal hrál perfektně. Bylo tam perfektní AFC, ladilo se - naskočila
čistě stanice a když se ladilo dál, zak zase hezky zmizela.
 Později jsem ty plošné cívky na desce Klabala nahrazoval vinutými dle
nějakého návodu, který publikoval snad sám p. Klabal.
A poslouchal s tím SNB, kteří po revoluci začali používat 80MHz pásmo mezi
oběma VKV normami. A otočené ( invertované) nf spektrum.
Aby to jako nikdo nemohl poslouchat :-)
Na to jsem zas používal takový komplikovaný modulátor a demodulátor z
předělané telekomunikační kazety systému nosné telefonie.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

po 15. 6. 2020 v 15:05 odesílatel Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>