Re: Motor sekaèka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 13 15:40:36 CEST 2020

Jsou rozběhové kondenzátory a běhové kondenzátory.
Ale i motor s běhovým kondenzátorem by se měl bez něho
točit poté, co se už jednou roztočí.
A Vy jste myslím psal, že nejede ani když mu pomůžete
manuálním roztočením.
Tak než budete něco kupovat, ještě bych napřed chvilku měřil.

Hlavně kolik ten motor bere v tom zastaveném stavu.
Jestli tam není třeba jenom nějaký uhnilý drát, vadný
síťový filtr nebo něco podobně triviálního.
No a pak změřit odpor statoru.

Předpokládám, že se opravdu bavíme o 1f asynchronním
motoru. Protože na sekačkách se běžně používají i univerzální
motory v sériovém zapojení, tj. motory s uhlíky.
Aynchronní motory jsou sice v provozu tišší, ale jejich maximální
otáčky někde kolem 2800 RPM nejsou na sekačku nic moc.
Navíc jsou velké a těžké. Proto třeba strunovky mají snad
skoro všechny motory s uhlíky, sekačky s pojezdem občas taky.

PL