Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 4 21:37:44 CEST 2020

Sakra, teď mi docvakla nesmyslnost mé poznámky. Neuvědomil jsem si, že
původní image má sice 1 TB, ale je nakopírován na disku 2 TB. A ten disk
na HW úrovni na nějaké partitions nehraje. Takže to bude chtít tam ta
data nakopírovat ještě jednou za to. Sice nebudou dostupná pro operační
systém (nebudou mít platnou partition), ale disk je bude vést jako obsazené.

S tím mimochodem souvisí otázka: jak disk na HW úrovní pozná, že je
oblast obsazená? Pokud bych před instalací systému třeba celý disk
popsal nulami (což se občas z bezpečnostních důvodů opravdu děje), tak
by si firmware disku musel myslet, že je disk kompletně plný.

PL