Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červenec 7 21:56:15 CEST 2020

Ono se v těch striktně centrálně řízených odvětvích (železnice, letecká
doprava atd.) asi jednoduché věci dost špatně prosazují.
Aby se tam něco dalo použít, tak k tomu musí být 2m vysoký balík
všelijakých certifikací a osvědčení. Takže místo aby se něco
jednoduchého použilo, tak se nepoužije raději nic.

Příklad z nedávné minulosti, který jsem v té době hodně sledoval.
Problém MCAS u letadel Boeing 737 MAX.
Pokud to někdo nesledoval nebo už zapomněl, tak technická podstata
problému byla v tom, že na letadle sice byla 2 čidla AoA (měří úhel
náběhu), ale pro vyhodnocení v MCAS se používalo jen jedno z nich. Navíc
střídavě vždy pravé nebo levé (po každém letu se to přepnulo na to druhé
čidlo). No a protože to čidlo selhalo, a nebylo možné ho porovnat s
druhým, tak MCAS poslal to letadlo dolů. Nebylo tam ani žádné ověření
plausibility daného signálu.
No a jediné čidlo bylo zapojeno proto, že kdyby se použila obě, tak už
by musela nastoupit výroba té hory osvědčení a certifikací.
Tak to raději vědomě udělali blbě. To nevymyslíš.

PL