A je to tady!

Úterý Červenec 7 02:28:52 CEST 2020

Nezabývám se amatérským ani profesionálním vysíláním. Ale v zaměstnání jsem
taky zajišťoval různé zkoušky. I elektrické, třeba EMC. Věděl jsem, jaká
norma pro dané zařízení platí a zkušební ústav (většinou EZÚ, někdy VTÚ
Vyškov, pokud byl potřeba glejt co ho uznávali v Rusku) to podle té normy
vyzkoušel. Pro mne bylo důležité, jestli naše zařízení těm normám vyhovělo,
co ty normy předepisovaly snad věděli v tom zkušebáku, já jsem to nevěděl.
Zařízení nesmí rušit nad určitou mez a nesmí být rušené jinými zařízeními co
vyhovují normám a předpisům co jim vyhovovat musí.
Když jsem napsal "neschválený vysílač" měl jsem na mysli cosi co dělá v
éteru bordel nad schválenou mez. Ať už jde o neodrušený vysavač nebo bastl
nějakého domácího kutila.

To že mi nefungovalo dálkové zamykání připisuji tomu, že v blízkosti bylo v
chodu nějaké zařízení co neoprávněně šířilo nějaké signály na frekvenci
dálkového zamykání a zahltilo přijímač v autě, takže nepřijímal slabší
signál v klíčku. Pochybuji, že by automobilka pustila na trh auto s dálkovým
zamykáním co by neodpovídalo příslušným normám.

Pro zajímavost: Někdo mi tvrdil, že zařízení nesmí být rušené signálem z
mobilu, pokud mobil je od zařízení dál než metr..

Jak píšu výše, tímto oborem se nezabývám, nějaký odborník by to případně
mohl upřesnit a já se necítím natolik na úrovni, abych o tom mohl vést
polemiku.

---------- Původní e-mail ----------