generator vysokeho napeti

AZE aze na seznam.cz
Středa Červenec 1 00:17:14 CEST 2020

Svého času jsem ubastlil takový mini el. ohradník typu co dům dal, malé
trafo 230V na nějakých tuším 100V, přes zdvojovač a odpor se nabíjel
krabicový kond 2uF a tyristor to periodicky cca 1x za sec. vybíjel (v g byl
RC člen s diakem) do obyčejné zapalovací cívky 12V z auta... Jednoduché a
účinné.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Sent: Wednesday, July 01, 2020 12:05 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: generator vysokeho napeti

Díky, ten kočkosmrad z prvního odkazu asi zkusím. Netušil jsem, že něco
takového existuje.
Po diskusích s velkými kočkaři jsem zavrhl chlór (některé to prý
odpuzuje, ale některé naopak přitahuje).
Zkusil jsem ocet, ten (možná) chvíli fungoval.

Ten kočkosmrad je laciný, tak tohle do nich ještě investuji.
Ale pro sichr souběžně objednám z Číny nějaký ten vn modul. Za ty
prachy, jak to zde odkazoval pan AZE, to nemá smysl bastlit.

Díky.
PL