Re: OT: GSM opakovač.

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Únor 10 20:25:40 CET 2020

Přesný typ si bohužel nepamatuji. Musel bych na půdu, je tam tma, zima,
pavouci a nechce se mi.
  Jestli Vás zajímá přesný typ, zjistím to zítra.
Tenkrát to byl jeden z nejlevnějších stát kolem 4000,-. Žádné
nastavovací prvky to nemá. Je na tom akorát dvojbarevná dioda která
indikuje sílu signálu. Asi to bude nějaká Čína. Velká výhoda je, že to
zapojení uvnitř je naprosto jednoduché. Pár integrovaných zesilovačů,
asi jeden operák. Všechno se to dá poměrně snado sehnat třeba u Mousera.
Dokonce by se to asi dalo snadno udělat doma, akorát plošný spoj by mohl
být trochu problém. Na vstupu a výstupu to má keramické rezonátory které
se myslím používaly u starých Nokií a které už jsou patrně naladěny,
žádné ladící prvky uvnitř nejsou, takže by se to snad ani nemuselo
ladit. Akorát je potřeba dát pozor na zakmitávání. Nesmí jít vedle sebe
koaxiál pro vstup a výstup a obě antény musí být co nejvíc vzdálené.
Dokud jsme to neměli, museli jsme často chodit volat na dvůr, což nás
hlavně v zimě moc nebavilo. Od té doby, co jsem si ho pořídil mám
uspokojivý signál i v domě.
S.P.