Vykonova strata diod

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 10 20:20:54 CET 2020

po 10. 2. 2020 v 16:40 odesílatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napsal:

> [preposielam]
>
> Ahoj,

> závislosti úbytku na proudu v datasheetu je..
>
> Ako rozumiem tomu, ze vykon okamzity sa pocita p(t)=u(t)xi(t), ale mna
> by skor zaujimalo kolko vydrzi uchladit to puzdro samotne,

Asi jsem to spatne popsal.
Vyrobce u soucastky , ktera se neda chladit jinak nez prirozene ( da , ale
neni k tomu uspusobena v tom pouzdru DO201 )
predpoklada takove maximani zatizeni, ktere koresponduje s datashhetem.
U 1N400x kouknu sem:
https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/445568/DACHANG/1N4007.html
...a vidim, ze je dovoleny trvaly proud 1A. Pri tomto proudu odectu z grafu
(  graf neni pro impulzni rezim ! )  napeti na diode   = 0,9V
1Ax0,9V= 0,9W.  Dle rozptylu to napeti na diode  muze byt az 1,1V , tedy to
pouzdro zvladne 1,1W
Zaver:  Pouzdro vydrzi bez dalsiho chlazeni rozptylit 0,9 - 1,1 W.
Samozrejme v mezich teplot pouzdra , ktere jsou opet dohledatelne v
datashhetu - v nasem pripade cca 60 stupnu celsia.
Na diode nemuze ( nesmi) vzniknout vyssi ztratovy vykon, nebot  dioda se
nemuze zatizit vetsim proudem nez 1A.
Pokud bude trvaly proud vetsi, jsem mimo hodnoty tolerovane vyrobcem a to
je spatne.
Tecka.

To , ze do stejneho pouzdra nekdo zabali treba diak, nebo varikap nicemu
nevadi - max. ztratovy vykon je vzdycky dany datashhetem te soucastky.

Z vlastni zkusenosti vim, ze konkretne 1N4005 zvladne vetsi proud a neni s
tim problem, do profi zarizeni bych ale striktne dodrzoval   udaje z
datasheetu. Tady  neexistuji zadne kompromisy..
( letovat kridylka na vyvody atd.... )

bez